4 چیز که در مورد شغل اپراتوری جرثقیل باید بدانید.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جرثقیل‌ها یکی از عجایب جهان هستند. هنگامی‌که یک فرد معمولی در مورد جرثقیل‌ها و عملیات جرثقیل فکر می‌کند، سؤالات زیادی به ذهن می‌رسد: آن‌ها چگونه ایجاد شدند؟ چه کسی آن‌ها را می‌سازد؟ چطور کار می‌کنند؟ و یکی از متداول‌ترین سؤالات این است که آیا شغل در حوزه جرثقیل خوب است؟ در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به مشاغل در حوزه جرثقیل انداخته‌ایم. در این مطلب ما اطلاعاتی را در مورد اشتغال در صنعت جرثقیل که اکثر آن‌ها از آن بی‌اطلاع هستند، ارائه کرده‌ایم.

  • رشد صنعت جرثقیل: امروزه شغل اپراتورهای جرثقیل تقاضای زیادی دارد. اگرچه بسیاری از مشاغل مختلف در حوزه جرثقیل وجود دارد - به‌عنوان‌مثال، پیمانکاران، برق‌کاران، لایه‌های سیمانی و... ؛ مهارت‌های منحصربه‌فردی که یک اپراتور جرثقیل برای یک کار به ارمغان می‌آورد برای تکمیل اکثر پروژه‌ها ضروری است. با افزایش سریع سازه‌های مدرن بزرگ، همراه با نیاز دائمی اپراتورها به بارگیری/تخلیه محصولات سنگین و کانتینرها در اسکله‌های حمل‌ونقل، فرصت‌های فزاینده‌ای برای مشاغل در عملیات جرثقیل وجود دارد. به‌جرئت می‌توان گفت، موفقیت صنعت جرثقیل به ایجاد مشاغل ایمن کمک می‌کند.
  • آموزش‌وپرورش به‌طورکلی، مدرک دانشگاهی برای یک حرفه در عملیات جرثقیل ضروری نیست. الزامات معمولاً شامل دیپلم دبیرستان، همراه با گواهینامه و آموزش / کارآموزی است. اگرچه آموزش می‌تواند سال‌ها طول بکشد، اما بیشتر در محل و بسیار عملی است، جایی که کارآموزان بسیار نزدیک با اپراتورهای واقعی و اعضای تیم پروژه کار می‌کنند. اپراتورهای بالقوه جرثقیل همچنین از این واقعیت سود می‌برند که در شغل آن‌ها به بسیاری از موقعیت‌های حوزه کاری جرثقیل پرداخت می‌شوند و به آن‌ها فرصت کسب درآمد را در حین یادگیری می‌دهد. در رابطه با صدور گواهینامه، معمولاً مجوز دولتی موردنیاز است. برخی از کشورها از آزمونی استفاده می‌کنند که توسط کمیسیون ملی صدور گواهینامه اپراتورهای جرثقیل انجام می‌شود. ازآنجایی‌که تحصیلات عالی موردنیاز نیست،
  • . انتخاب شغل اکثر مردم ترجیح می‌دهند در مورد شغل، انتخاب‌هایی داشته باشند. اپراتوری جرثقیل مجموعه‌ای از فرصت‌ها را فراهم می‌کند. نه‌تنها انواع مختلفی از جرثقیل‌ها وجود دارد که می‌توان در آن‌ها تخصص داشت، بلکه انواع مختلفی از سایت‌ها و پروژه‌های کار نیز وجود دارند. برخی از اپراتورهای جرثقیل بر روی تخصص‌ها تمرکز می‌کنند - یعنی فقط عملیات جرثقیل برجی - درحالی‌که برخی دیگر اپراتورها را انتخاب می‌کنند تا انواع مختلف جرثقیل را یاد بگیرند و کار کنند. همین امر در مورد سایت‌های شغلی نیز صدق می‌کند، جایی که یک اپراتور جرثقیل می‌تواند بر روی یک صنعت مانند ساخت‌وساز تمرکز کند، یا تصمیم بگیرد که در چندین جایگاه، به عنوان مثال، اسکله‌های حمل و نقل و راه‌آهن تلاش کند. با توجه به آنچه گفته شد، گاهی اوقات نوع عملیات جرثقیل تخصصی، مشاغل مناسب برای آن مجموعه مهارت خاص را تعیین می کند، به عنوان مثال، جرثقیل های متحرک بیشتر به سمت سایت های ساخت و ساز طراحی می شوند، در حالی که جرثقیل های برجی اغلب در اسکله ها و راه آهن ها استفاده می شوند. در هر صورت، هیچ دو شغلی شبیه هم نیستند. یک حرفه در عملیات جرثقیل می تواند شاهد کار یک فرد در پروژه های متعدد و متنوع باشد.
  • مسئولیت‌های شغلی : کشیدن اهرم‌ها و فشار دادن دکمه‌ها برای کار با جرثقیل یک وظیفه اصلی است. بااین‌حال، زمانی که صحبت از مسئولیت‌های روزانه یک اپراتور می‌شود، چیزهای بیشتری درگیر است. اپراتورها به توجه کامل به جزئیات و هماهنگی در نقطه نیاز دارند. دقتی که برای انجام بی‌عیب و نقص آسانسورها و حمل‌ونقل مواد سنگین موردنیاز است نیاز به تمرین، تجربه و مهارت دارد. به‌منظور کارکرد ایمن و موفقیت‌آمیز با ماشین‌ها، یک اپراتور باید جرثقیل را که در داخل و خارج نگهداری می‌کند، بشناسد، دستورالعمل‌های زمین را دنبال کند و از مناطق اطراف و ایمنی آگاه باشد. یک اپراتور جرثقیل ممکن است مسئول نگهداری، تمیز کردن و مونتاژ جرثقیل نیز باشد. درنهایت، مهارت‌های ارتباطی و شنیداری عالی ضروری است.

حرفه‌ها و شغل‌های حیطه جرثقیل خیلی بیشتر از آن چیزی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند مهم و حساس است و ثابت‌شده است که حرفه‌ای محترم و بسیار موردتوجه است. اگر از کار چالش‌برانگیز در محیط‌های تیمی لذت می‌برید و همچنین از ارتفاع نمی‌ترسید، ممکن شغل اپراتوری جرثقیل شغلی مناسب برای شما باشد.

منبع: وب سایت https://www.maximcrane.com//


جرثقیل مکاترونیک آریا

جرثقیل مکاترونیک آریا
بهترین ارائه دهنده خدمات جرثقیل
نصب جرثقیل
جوشکاری جرثقیل
قطعات جرثقیل

آخرین مطالب

کلیه حقوق و مزایای این وب‌سایت متعلق به مجموعه جرثقیل مکاترونیک آریا می‌باشد.