جرثقیل مونوریل

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک مجموعه صنعتی نیاز به بلند کردن و جابجایی مواد فله زیادی در کارخانه دارد. تکیه‌بر نیروی انسانی برای چنین کاری می‌تواند گران، زمان‌بر و خطرناک باشد، به همین دلیل است که اکثر صنایع سیستم‌های جرثقیل سقفی را برای انجام این کار معرفی کرده‌اند. جرثقیل‌های سقفی در بخش‌های مختلف ضروری هستند زیرا سرعت و کارای را افزایش می‌دهند.

 جرثقیل مونوریل چیست؟

 

جرثقیل مونوریل نوعی جرثقیل است که به‌عنوان جایگزین جرثقیل‌های معمولی و تسمه‌نقاله عمل می‌کند. این جرثقیل‌ها بیشتر برای جابجایی مواد یا محصولات در یک منطقه محدود استفاده می‌شوند. سیستم جرثقیل مونوریل یک مسیر ثابت و بالای سر است که در آن ترولی ها برای حمل بار از یک مکان به مکان دیگر در یک تأسیسات حرکت می‌کنند. جرثقیل‌های مونوریل یک‌راه حل ایدئال برای جابجایی خطی و سربار مواد هستند، زیرا گردش کار تولید را افزایش می‌دهند و یک محیط کار ایمن و مطمئن ایجاد می‌کنند.

 جرثقیل‌های مونوریل بیشتر در خط تولید یا مونتاژ یافت می‌شود. در این جرثقیل‌ها از چرخ‌دستی برای حمل بالابر در یک مسیر استفاده می‌کند. جرثقیل‌های مونوریل از طرح پل یا تیر استفاده نمی‌کنند - در عوض، چرخ‌دستی برای اتصال به یک تیر طراحی‌شده است که اغلب از قبل در ساختار سقف تعبیه‌شده است و در امتداد سطح صاف در پایین تیر قرار دارد

مواد را می‌توان در یک خط مستقیم به جلو و عقب حرکت داد، یا ریل‌ها را می‌توان با منحنی‌ها، شاخه‌ها، کلیدها و با تغییر ارتفاع طراحی کرد. جرثقیل‌های مونوریل یک مسیر منفرد را دنبال می‌کنند .

 طراحی جرثقیل مونوریل ساده‌تر است و می‌تواند بدون تغییر عمده با ساختار ساختمان سازگار باشد. جرثقیل‌ها می‌توانند از طریق ستون‌های سقف یا تیرهای تک‌ریل اضافه‌شده برای پشتیبانی از چرخ‌دستی فلزی استفاده شوند. بسته به ارتفاع سقف ساختمان و قابلیت بالابری موردنیاز، گاری می‌تواند بر روی تیر حرکت کند یا در زیر آویزان شود. بالابر جرثقیل مونوریل با استفاده از کابل یا زنجیر فولادی برای بلند کردن، پایین آوردن و تعلیق بار به محل تعیین‌شده بر روی چرخ‌دستی متصل می‌شود.

انواع جرثقیل سقفی مونوریل

 چند نوع جرثقیل مونوریل در بازار موجود است. برخی فقط روی یک خط مستقیم از یک انتهای اتاق به انتهای دیگر می‌روند، درحالی‌که برخی دیگر می‌توانند برای بهبود انعطاف‌پذیری از طرح‌های تیرهای منحنی حرکت کنند. روش دیگر برای طبقه‌بندی سیستم‌های مونوریل، وجود دارد. برخی از جرثقیل‌ها دستی هستند درحالی‌که برخی دیگر الکتریکی هستند . برخی از سیستم‌های مونوریل نیز خودکار هستند، به این معنی که اپراتورها می‌توانند از کنترل از راه دور و سایر سیستم‌های مدرن استفاده کنند.

مونوریل‌های مسیر ثبت‌شده: این مونوریل‌ها دارای مسیری هستند که شبیه حرف T وارونه ساخته‌شده است. بخش T به‌عنوان فلنج برای چرخ‌های در حال حرکت ترالی عمل می‌کند.

مونوریل‌های مسیر محصور: این سیستم‌های مونوریل دارای یک مسیر مستطیل شکل با یک مسیر پیوسته در طول قسمت زیرین هستند. چرخ‌دستی از فلنج برای حرکت در مسیر استفاده می‌کند.

مزایای جرثقیل‌های مونوریل: اگرچه انواع مختلفی از جرثقیل‌های مونوریل وجود دارد، اما همه آن‌ها مزایای یکسانی دارند:

-قابل‌انعطاف جرثقیل‌های مونوریل برخلاف جرثقیل‌های دیگر که فقط در فضای باز می‌توانند کار کنند، در انواع مکان‌ها مفید هستند. سیستم‌های جرثقیل‌ها نیز در صورت نیاز به گسترش یا تغییرات متناسب با فضای تجاری موجود، به‌راحتی قابل‌تغییر هستند.

سرعت: سیستم‌های جرثقیل‌های مونوریل می‌توانند بارها را در اطراف طبقه تولید از نقطه A به نقطه B به کارآمدترین روش جابجا کنند. آن‌ها همچنین بالاتر از بسیاری از موانع هستند، بنابراین از مسیرهای طولانی که هنگام پیمایش موانع استفاده می‌شود اجتناب می‌کنند. کنترل آسان سیستم‌های مدرن به کاربران اجازه می‌دهد تا جرثقیل‌های مونوریل را از طریق سیستم‌های خودکار ساده کنترل کنند. اپراتور در یک مکان واحد خواهد بود که در آن مسیری که بار دنبال می‌شود برای کنترل آسان‌تر قابل‌مشاهده است.

-قابلیت تنظیم: جرثقیل‌های مونوریل به‌راحتی با توجه به ویژگی‌های یک خط تولید سفارشی می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در منحنی‌ها، شیب‌ها در فضای باز و حتی بین ایستگاه‌های کاری مختلف حرکت کنند. کاربران همچنین می‌توانند ویژگی‌های دیگری مانند اتصالات زیر قلاب و سایر ابزارهای تخصصی را برای کمک به حمل بارهای مختلف اضافه کنند.

تفاوت جرثقیل های مونوریل با جرثقیل های سقفی

جرثقیل‌های مونوریل اغلب برای کاربردهای خاص بالابری در یک کارخانه تخصصی هستند. برخلاف جرثقیل پل سقفی، مونوریل تنها در 2 محور کار می‌کند. بالا و پایین و جلو و عقب در مسیر ریل

نمونه کار نصب جرثقیل مونوریل توسط مکاترونیک

مجموعه جرثقیل مکاترونیک آریا تعداد زیادی جرثقیل مونوریل در شهرهای مختلف نصب‌کرده است. آخرین مورد مربوط به نصب جرثقیل دماگ مونوریل با شین بار بوده است. ما این جرثقیل را در شهر قزوین نصب‌کرده‌ایم. در زیر تصاویر مربوط به این جرثقیل را مشاهده می‌کنید.

aryacrane14001217newphoto 11

 

aryacrane14001217newphoto 3

 

aryacrane14001217newphoto 2


جرثقیل مکاترونیک آریا

جرثقیل مکاترونیک آریا
بهترین ارائه دهنده خدمات جرثقیل
نصب جرثقیل
جوشکاری جرثقیل
قطعات جرثقیل

آخرین مطالب

کلیه حقوق و مزایای این وب‌سایت متعلق به مجموعه جرثقیل مکاترونیک آریا می‌باشد.