شرایط و ایمنی کابین جرثقیل

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

الزامات عمومی برای ایمنی نردبان، کابین و آتش نشانی شامل استانداردهای تجهیزات بالابر، طناب ها، ترمزها، سیستم های الکتریکی، روش های حمل بار، و بازرسی و نگهداری جرثقیل نقش های آشکاری در پیشبرد ایمنی جرثقیل ایفا می کنند. ما در این بخش به چند الزام دیگر می پردازیم که می تواند ایمنی جرثقیل را بیشتر کند. تکنسین‌های سرویس کار و تعمیرکار به  تمام استانداردهای ایمنی جرثقیل آگاه هستند - می‌توانند این عناصر را در بازرسی‌ها و خدمات نگهداری خود بگنجانند. در زیر برخی از این توصیه ها را مرور می کنیم.

کابین جرثقیل: کابین جرثقیل  باید عایق‌بندی شود و دارای تهویه مطبوع باشد. همچنین کابین باید در بهترین مکان و با حداکثر دید قرار گیرد. همچنین الزامات خاصی برای ترخیص، روشنایی و ایمنی آتش‌نشانی باید رعایت شود.

محل کابین و محل تجهیزات کنترلی و حفاظتی باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام مواجهه با ناحیه‌ای که قرار است توسط قلاب بار سرویس‌دهی شود، همه دستگیره‌های عملیاتی در دسترس اپراتور قرار گیرند. ترتیبات باید به اپراتور امکان مشاهده کامل قلاب بار را در همه موقعیت‌ها بدهد. کابین باید به‌گونه‌ای قرار گیرد که حداقل 3 اینچ از تمام سازه‌های ثابت در محدوده حرکت احتمالی خود فاصله داشته باشد. دسترسی به جرثقیل دسترسی به کابین و/یا راهروی پل باید از طریق نردبان، پله‌ها یا سکوی ثابت امکان‌پذیر باشد.

 نردبان‌های ثابت باید به‌صورت ایمن و کاملاً استاندارد ساخته شوند. کپسول آتش‌نشانی خاموش‌کننده تتراکلرید کربن نباید استفاده شود. نورپردازی نور داخل کابین باید کافی باشد تا اپراتور بتواند به‌اندازه کافی واضح ببیند تا کار خود را انجام دهد.

نردبان و راه پله: جرثقیل های دروازه ای باید دارای نردبان یا پلکانی باشند که از زمین تا سکوی پیاده روی یا کابین امتداد دارند. راه پله ها باید به نرده های فلزی سفت و محکم مجهز شوند. سطوح پیاده روی باید از نوع ضد لغزش باشند. نردبان ها باید به طور دائم و ایمن در محل خود بسته شده باشند.

لباس‌ها و وسایل شخصی ضروری باید به گونه‌ای نگهداری شود که مانع دسترسی یا کار نشود. ابزارها، قوطی‌های روغن، زباله‌ها، فیوزهای اضافی و سایر اقلام ضروری باید در جعبه ابزار نگهداری شوند و نباید در داخل یا اطراف کابین قرار بگیرند.

کپسول آتش نشانی: کارفرما باید اطمینان حاصل کند که اپراتورها با عملکرد و مراقبت از کپسول آتش نشانی ارائه شده آشنا هستند.

 


جرثقیل مکاترونیک آریا

جرثقیل مکاترونیک آریا
بهترین ارائه دهنده خدمات جرثقیل
نصب جرثقیل
جوشکاری جرثقیل
قطعات جرثقیل

آخرین مطالب

کلیه حقوق و مزایای این وب‌سایت متعلق به مجموعه جرثقیل مکاترونیک آریا می‌باشد.