هزینه جرثقیل سقفی چقدر است؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نوع جرثقیل، دهانه، ظرفیت، چرخه کار، محیط عملیاتی و هرگونه ملاحظات ساختمانی یا ساختاری اضافی، همگی می‌توانند هزینه جرثقیل سقفی اضافه یا کاهش دهند. هرروز، مشتریانی را دریافت می‌کنیم که برای نصب جرثقیل سقفی جدید به ما مراجعه می‌کنند. آن‌ها ممکن است به یک ساختمان جدید نقل‌مکان کنند، یک قطعه تجهیزات قدیمی یا قدیمی را جایگزین کنند، یا ممکن است برای اولین بار یک جرثقیل سقفی بخرند و به دنبال گسترش قابلیت‌های جابجایی مواد در تجارت خود هستند.

 نکته اصلی این است که آن‌ها به دنبال دانستن هزینه یک جرثقیل سقفی هستند.

اگر تازه تحقیقات خود را شروع کرده‌اید، می‌دانیم که فرآیند خرید و نصب جرثقیل سقفی در تأسیسات شما می‌تواند تا حدودی طاقت‌فرسا به نظر برسد. ابتدا عواملی را که بر هزینه هر نوع جرثقیل سقفی تأثیر می‌گذارند، بحث می‌کنیم و سپس به قیمت انواع، اندازه‌ها و پیکربندی‌های رایج جرثقیل‌های سقفی می‌پردازیم.

priceofocerheadcrane 1

 چه چیزی بر قیمت جرثقیل سقفی تأثیر می‌گذارد؟

 برای اطمینان از اینکه نوع مناسب جرثقیل سقفی را برای کسب‌وکار خود دریافت می‌کنید، باید زمانی که با سازنده جرثقیل سقفی برای پیشنهاد پروژه خود تماس می‌گیرید، آماده پاسخگویی به اطلاعات زیر باشید:

 نوع جرثقیل موردنیاز شما

دهانه‌ای که باید زیر جرثقیل بپوشانید

فاصله افقی مرکز تا مرکز ریل‌های باند

ظرفیت یا حداکثر بار نامی که برای بلند کردن آن به جرثقیل خود نیاز دارید

ارتفاع تخمینی

جرثقیل شما یا بالابر موردنیاز جرثقیل باید چقدر سریع باشد

هرچند وقت یک‌بار از جرثقیل خود استفاده می‌کنید

محیطی که جرثقیل شما در آن کار خواهد کرد

به باند نیاز دارید یا خیر

طول مسیری که جرثقیل باید طی کند

جرثقیل دستگاهی با قطعات پیچیده

جرثقیل سقفی یک قطعه پیچیده از تجهیزات است و انواع مختلفی از جرثقیل‌های سقفی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. پیچیدگی اجزای جرثقیل سقفی موردنیاز برای کار با جرثقیل، مهندسی موردنیاز برای طراحی جرثقیل و کاربرد (صنعت یا مواد در حال بلند شدن) تعیین می‌کند که به چه نوع جرثقیلی نیاز دارید. به‌عنوان‌مثال، جرثقیل پل دو تیرچه‌ای 80 فوتی و 20 تنی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از جرثقیل پل دو تیرچه‌ای 10 تنی 40 فوتی هزینه خواهد داشت.

دهانه جرثقیل سقفی چیست؟

دهانه، یا فاصله بین ریل‌های باند، یکی از بزرگ‌ترین عوامل مؤثر در هزینه جرثقیل سقفی است. هرچه دهانه جرثقیل بیشتر باشد، برای ساخت تیرهای جرثقیل به مواد بیشتری نیاز است. این ماده اضافه‌شده وزن جرثقیل را افزایش می‌دهد که در صورت نیاز هزینه باند را نیز افزایش می‌دهد.

 دهانه و ظرفیت جرثقیل دو عامل اصلی در هزینه کلی یک سیستم جرثقیل سقفی هستند. ظرفیت یا حداکثر بار نامی چقدر است؟ ظرفیت جرثقیل سقفی حداکثر باری است که ممکن است بر روی جرثقیل در یک پیکربندی کاری خاص و در شرایط استفاده خاص اعمال شود.

 هنگامی‌که سازنده برای ارائه مشاوره در محل می‌آید، آن‌ها می‌توانند ظرفیت را بر اساس درک خود از موارد زیر محاسبه کنند: اندازه و وزن ماده‌ای که بلند می‌کنید، دستگاه‌های بالابر زیر قلاب که ممکن است نیاز به استفاده داشته باشند، پیکربندی بالابر تکی یا دوبل و هرگونه ملاحظات دیگری برای استفاده یا قابلیت‌های جرثقیل در آینده.

 جرثقیلی که به ظرفیت زیاد، دهانه بزرگ یا طبقه‌بندی خدمات شدید نیاز دارد، ممکن است به طراحی تیر دوتایی نیاز داشته باشد - به این معنی که دو تیر وجود دارد که پل را تشکیل می‌دهند. این تیرها را می‌توان در طرح تیرهای جعبه فولادی جوشی سفت‌وسخت برای تقویت بیشتر طراحی کرد. این نوع راه‌اندازی گران‌ترین خواهد بود، زیرا افزایش قابل‌توجهی در هزینه‌های کار و مواد برای جوشکاری و ساخت تیرها وجود دارد. طبقه‌بندی خدمات یا چرخه وظیفه چیست؟

شش طبقه‌بندی مختلف جرثقیل سقفی وجود دارد که توسط انجمن تولیدکنندگان جرثقیل آمریکا (CMAA) مشخص‌شده است. یک سازنده جرثقیل سقفی با استفاده از معیارهای زیر تعیین می‌کند که چه نوع طبقه‌بندی جرثقیل را برای کاربرد خاص بالابر شما باید بسازد:

 چند بار از جرثقیل استفاده خواهد شد؟

جرثقیل چقدر سریع نیاز به انتقال تجهیزات یا مواد دارد؟

جرثقیل به چند بار بالابر در ساعت نیاز دارد؟

آیا جرثقیل برای سرویس منظم یا مکرر موردنیاز است؟

جرثقیل چقدر برای جابجایی مواد در تأسیسات شما نیاز دارد؟

 میانگین بار نامی موادی که در حال حرکت هستند چقدر است؟

 جرثقیل هرچند وقت یک‌بار با ظرفیت کامل بالابر ایجاد می‌کند؟

priceofocerheadcrane 2

جرثقیل در چه محیطی کار خواهد کرد؟

جرثقیل‌های کلاس A و کلاس B کم‌هزینه‌ترین گزینه شما خواهند بود زیرا بیشتر برای تعمیر و نگهداری یا نصب اولیه تجهیزات مورداستفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها به‌ندرت مورداستفاده قرار می‌گیرند و مدت‌زمان طولانی بیکاری بین آسانسورها وجود دارد.

جرثقیل‌های کلاس C از نوع جرثقیل‌های میان جاده‌ای خواهند بود. ممکن است برای یک نیاز خاص، تعدادی مهندسی اضافی برای پروژه تعبیه‌شده باشد، اما آن‌ها معمولاً از یک بالابر، واگن برقی و طراحی پل استفاده می‌کنند. آن‌ها به‌طور متوسط ​​برای جابجایی بارها با ظرفیت یا حدود 50٪ استفاده می‌شوند و برای حدود 5 تا 10 بالابر در ساعت در خدمت هستند. جرثقیل‌های کلاس D و کلاس E، که اغلب به‌عنوان جرثقیل‌های فرآیندی شناخته می‌شوند، برای یک نیاز خاص ساخته می‌شوند و کارایی بیشتری دارند. آن‌ها ممکن است به‌طور مداوم بیش از 50٪ از ظرفیت نامی در حال کار باشند و در هر ساعت 15 یا بیشتر بالا و پایین و رفت‌وبرگشت انجام می‌دهند. آن‌ها راه‌حل‌های مهندسی یا سفارشی بیشتری را در طراحی برای کاربرد خاص بالابر تعبیه کرده‌اند - که باعث افزایش هزینه‌های طراحی اولیه و مهندسی برای پروژه می‌شود.

 جرثقیل‌های کلاس F باید بتوانند بارهایی را که به ظرفیت نامی نزدیک می‌شوند، در طول عمر خود، تحت شرایط سرویس‌دهی شدید، به‌طور مداوم تحمل کنند. آن‌ها به دلیل هزینه‌های اضافی مربوط به طراحی و مهندسی، تأمین قطعات سنگین، مواد و نیروی کار و نصب بسیار گران خواهند بود.

 محیط عملیاتی چیست؟

عوامل محیطی مانند گرمای زیاد، مواد شیمیایی یا دود، بخار، گردوغبار یا رطوبت بیش‌ازحد می‌تواند به پوشش‌های فلزی خاص و اجزای تخصصی برای افزایش عمر کارکرد جرثقیل نیاز داشته باشد. یک محیط عملیاتی شدید، مسدود یا خطرناک که در آن جرثقیل نصب و راه‌اندازی می‌شود، به طرق مختلف بر هزینه جرثقیل سقفی تأثیر می‌گذارد. عوامل محیطی مانند گرمای زیاد، وجود مواد شیمیایی یا بخار، گردوغبار یا رطوبت بیش‌ازحد می‌توانند به پوشش‌های فلزی خاصی برای محافظت و افزایش طول عمر جرثقیل نیاز داشته باشند. اجزای مجزای جرثقیل نیز باید تقویت شوند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها می‌توانند در محیط عملیاتی مقاوم باشند و مقاومت کنند. تأسیساتی مانند تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، کارخانه‌های کود، و تأسیسات پردازش نفت و گاز به جرثقیل‌های ضد انفجار نیاز دارند. این بدان معنی است که تجهیزات نمی‌توانند هیچ نوع جرقه‌ای ایجاد کنند. این نوع جرثقیل‌ها می‌توانند از یک سیستم هوای بادی خاص یا یک سیستم الکتریکی طراحی‌شده خاص برای مقاوم‌سازی در برابر انفجار استفاده کنند – بااین‌حال، طراحی و نصب آن‌ها می‌تواند گران باشد.

 جرثقیل‌هایی که در فضای باز مورداستفاده قرار می‌گیرند به پوشش‌های محافظ اضافی برای جلوگیری از خوردگی نیاز دارند و به ضد آب‌وهوا برای مسدود کردن رطوبت و گردوغبار یا کثیفی نیاز دارند. قطعات فولادی ضدزنگ یا گالوانیزه نیز باید تهیه شوند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند در معرض قرار گرفتن در معرض عناصر قرار بگیرند و زنگ نزنند

یک محیط عملیاتی خطرناک همچنین به تجهیزات ویژه و حفاظت (PPE) برای نصب کنندگان در هنگام نصب نیاز دارد. اگر نصاب‌ها برای برداشتن یک سازه موجود یا نصب یک سازه جدید دسترسی روشنی به منطقه نداشته باشند، هرگونه مانعی در محل نصب می‌تواند به هزینه اضافه کند.

price of over head crane

 طول باند چقدر است؟

طول باند می‌تواند هزینه‌های مواد را به پروژه جرثقیل سقفی اضافه کند و ممکن است نیاز باشد که اجزای جرثقیل تا ظرفیت بالاتری اندازه شوند. طول باند بزرگ‌ترین سهم را در هزینه خود باند دارد. این طول همچنین می‌تواند در هزینه جرثقیل نقش داشته باشد. اگر باید در هر ساعت چندین پیک بزنید و یک باند طولانی داشته باشید، ممکن است برای بالا و پایین رفتن سریع باند به واگن برقی و بالابر سریع‌تری نیاز داشته باشید. سرعت اضافی ممکن است مستلزم اندازه‌گیری اجزای جرثقیل با ظرفیت بالاتر باشد. جرثقیل سریع‌تری که طول ساختمان را طی می‌کند ممکن است به اپراتور نیاز داشته باشد که از داخل یک کابین در معرض یا محصور کار کند - که گران‌تر از کنترل‌های رادیویی یا آویز است.

الزامات ساختمانی یا سازه ای برای بهره‌برداری یا نصب چیست؟

اگر جرثقیل سقفی در یک تأسیسات ساخت‌وساز جدید نصب شود، معمولاً تیرهای باند در طول فرآیند ساخت‌وساز نصب می‌شوند و سازنده جرثقیل نیازی به گنجاندن ساختار باند در فرآیند قیمت‌گذاری نخواهد داشت. باید مراقب پیمانکار ساخت‌وساز خود باشید، زیرا تحمل باند جرثقیل بسیار سخت‌تر از قوانین ساخت‌وساز استاندارد است. تعمیر باندی که از حد تحمل خارج‌شده است می‌تواند هزینه قابل‌توجهی را به نصب اضافه کند. اگر جرثقیل در یک ساختمان موجود مقاوم‌سازی شود، هزینه‌های اضافی برای طراحی، ساخت، تحویل و نصب سیستم باند جرثقیل وجود خواهد داشت.

 اکثر سازندگان جرثقیل خدمات تعمیرات سازه یا گواهینامه داخلی را ارائه نمی‌دهند، بنابراین شما باید هرگونه هزینه اضافی مربوط به ارائه مشاوره توسط پیمانکاران بتن یا مهندسان سازه را در نظر بگیرید. آن‌ها باید تعیین کنند که آیا ساختار ساختمان و فونداسیون موجود می‌تواند بارهای اضافی ایجادشده توسط نصب یک سیستم جرثقیل سقفی را تحمل کند یا خیر.

 ابزار مقایسه رایگان

جرثقیل دروازه‌ای

 جرثقیل دروازه‌ای مهندسی‌شده جرثقیل دروازه‌ای مهندسی‌شده می‌تواند 1.5 تا 2 برابر قیمت جرثقیل پل مشابه با مشخصات مشابه باشد. هنگامی‌که فرآیند مشاوره را طی کردید، گروهی از برآوردگران، مهندسان، نقشه‌برداران و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و شروع به تنظیم یک پیشنهاد جامع می‌کنند.

بررسی قیمت جرثقیل

پس از تکمیل این فرآیند و دریافت نیازهای شما، ما با شما دوباره با شما تماس خواهند گرفت تا پیشنهاد رسمی خود را برای پروژه ارسال کنند. اکنون‌که همه ملاحظات و عوامل مختلف دخیل در تعیین هزینه جرثقیل سقفی را درک کرده‌اید، در اینجا چیزی است که می‌توانید به‌طور متوسط ​​برای متداول‌ترین اندازه‌ها و پیکربندی جرثقیل‌های سقفی بپردازید. توجه: این قیمت‌ها شامل هزینه‌های نصب نمی‌شود، مگر اینکه خلاف آن مشخص‌شده باشد. جرثقیل پل: 700 میلیون‌تا 1 میلیارد ظرفیت 5 تن دهانه 40 فوت یا کمتر چرخ‌دستی، بالابر و پل طراحی پایه

جرثقیل دروازه‌ای قابل‌حمل: 20 میلیون ظرفیت از 1 تن تا 5 تن از 8 فوت تا 30 فوت طول می‌کشد ارتفاعات زیر بوم از 10 فوت تا 20 فوت

جرثقیل دروازه‌ای مهندسی‌شده: 2 تا 5/2 میلیارد، 5 تن دهانه 40 فوت شامل بالابر به‌طورمعمول 1.5 تا 2 برابر هزینه جرثقیل پل معادل است بالابر، واگن برقی، راه‌آهن گنجانده‌شده است می‌تواند طراحی تک‌پا یا دو پا باشد

 جرثقیل مونوریل: 300 میلیون تومان ظرفیت 2 تن دهانه 20 فوت شامل بالابر هزینه بیشتر به طول مسیر و ساختار پشتیبانی بستگی دارد: آیا روی زمین نصب می‌شود یا از سقف آویزان می‌شود؟

جرثقیل ایستگاه کاری: از 60 میلیون‌تا 3 میلیارد تومان ظرفیت از 150 پوندبه 2 تن پوشش با دهانه پل تا 34 فوت و باند 124 فوت تا 17 فوت فاصله بالا برای طراحی ایستاده، ایستادن یا نصب روی سقف می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد گستره وسیع قیمت بسیار به دهانه و طول باند فرودگاه بستگی دارد

 جرثقیل جیب: از 15 میلیون‌تا 700 میلیون ظرفیت از 150 پوندبه 5 تن دهانه‌های 4 تا 30 فوتی ارتفاع زیر بوم از 8 فوت تا 30 فوت انواع مختلفی از جرثقیل‌های بازویی وجود دارد

درجه چرخش موردنیاز چقدر است؟ به یاد داشته باشید، این‌ها لزوماً قیمت‌های سطح پایه نیستند، بلکه قیمت‌ها یا محدوده‌هایی هستند که برای رایج‌ترین پیکربندی‌های هر نوع جرثقیل دیده‌ایم. نوع جرثقیل، دهانه، ظرفیت، چرخه کار، محیط عملیاتی و هرگونه ملاحظات ساختمانی یا سازه ای اضافی، همگی می‌توانند به هزینه جرثقیل سقفی اضافه یا کاهش دهند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که می‌بینید، عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند بر قیمتی که شما برای سیستم جرثقیل سقفی بپردازید تأثیر بگذارد. دو جنبه مهم دهانه و ظرفیت است. این‌ها میزان کار و مواد موردنیاز برای پروژه را تعیین می‌کنند و همچنین پیچیدگی و طراحی بالابر، واگن برقی، پل، کنترل‌ها و سیستم قدرت را تعیین می‌کنند - همه بازیگران اصلی در هزینه جرثقیل برای شما.

ما در مکاترونیک با سال‌ها سابقه درزمینهٔ تولید جرثقیل‌هایی باقابلیت رقابت در سطح جهان، آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به مشتریان عزیز در کشور هستیم. برای دریافت قیمت با ما تماس بگیرید و از مشاوره‌های ما بهره‌مند شوید.

 

لینک منبع :https://www.mazzellacompanies.com/learning-center/what-is-the-cost-of-an-overhead-crane/


جرثقیل مکاترونیک آریا

جرثقیل مکاترونیک آریا
بهترین ارائه دهنده خدمات جرثقیل
نصب جرثقیل
جوشکاری جرثقیل
قطعات جرثقیل

آخرین مطالب

کلیه حقوق و مزایای این وب‌سایت متعلق به مجموعه جرثقیل مکاترونیک آریا می‌باشد.