استفاده از سیستم های تهویه مطبوع در جرثقیل

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 بسته به مکان، آلودگی هوا و دماهای شدید چالش‌هایی را برای پرسنل عملیاتی و الکترونیک جرثقیل ایجاد می‌کند. بنابراین تهویه مطبوع کنترل‌شده کابین جرثقیل، اتاق‌های برق، ظروف الکترونیکی و کابینت سوئیچ در بسیاری از کاربردها ضروری است. نیروگاه‌های حرارتی به واحدهای خنک‌کننده جرثقیل نیاز دارند؛ دمای مطلوب باعث افزایش عملکرد پرسنل جرثقیل می‌شود.

airconditioner in crane

نه‌تنها ایمنی عملیات به توانایی پرسنل در تمرکز و واکنش بستگی دارد. ازآنجایی‌که سیستم‌های جرثقیل اغلب گلوگاه‌هایی در فرآیند تولید هستند، آن‌ها همچنین سهم تعیین‌کننده‌ای در بهره‌وری کل کارخانه‌دارند. درعین‌حال، پرسنل عملیاتی همیشه شرایط کاری بهینه را در محل کار خود پیدا نمی‌کنند: گردوغبار، گازها، بوها و رطوبت زیاد در کابین جرثقیل که اغلب خیلی گرم)

استفاده از تجهیزات استانداردتهویه مطبوع عملکرد پرسنل و جرثقیل را افزایش می‌دهد؛ این باعث ایجاد شرایط بهینه برای حفظ تعادل حرارتی پرسنل می‌شود. همچنین یک فناوری فیلتر اضافی گردوغبار، گازها و بوها را از بین می‌برد. خنک‌کننده جرثقیل به‌ویژه در نیروگاه‌های حرارتی مانند فولادسازی مفید است.

 علاوه بر عوامل فردی مانند ساختار فیزیکی، سطح فعالیت و لباس، آسایش حرارتی به چهار جنبه از هوای محیط بستگی دارد: دمای هوا و یکنواختی آن، دمای سطح اطراف، رطوبت هوا و حرکت هوا. درحالی‌که دمای هوای اتاق نباید از 26 درجه سانتی‌گراد تجاوز کند، حد پایین بسته به فعالیت متفاوت است. هر چه یک کار فیزیکی سنگین‌تر باشد، دمایی که همچنان خوشایند تلقی می‌شود، کمتر می‌شود.

acfor crane in summer

خنک کردن کابین جرثقیل

هنگام خنک کردن کابین جرثقیل از پیش‌نویس‌ها اجتناب کنید دمای سطح محفظه به گرمای تابشی از دیوارها، پنجره‌ها و سایر سطوحی که بر روی ساکنان اتاق اثر می‌گذارند، اشاره دارد. با خنک کردن جرثقیل، می‌توان باوجود گرمای بالای سطح محفظه، دمای مطلوبی را برای پرسنل عملیاتی به دست آورد. رطوبت هوا را نیز می‌توان با کمک واحدهای تهویه مطبوع جرثقیل کاهش داد، اما نباید کمتر از 30٪ باشد، زیرا می‌تواند منجر به خشک شدن غشاهای مخاطی شود. هنگام خنک کردن کابین جرثقیل باید توجه داشت که افراد در اتاق‌های بسته نسبت به حرکات هوا بسیار حساس هستند. اگر این هوا سردتر از هوای اتاق باشد و عمدتاً از یک‌جهت به قسمتی از بدن برخورد کند، به‌صورت وزش‌های ناخوشایند احساس می‌شود.

فیلتر در برابر آلودگی هوا

. خنگ نگه‌داشتن قطعات جرثقیل بر طول و عمر و کارکرد مفید جرثقیل‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد. آن‌ها فقط تا حداکثر دمای کاری مجاز خود به‌درستی کار می‌کنند و بنابراین باید زیر این دما خنک شوند. حتی کمتر از حداکثر دمای مجاز کار، دماهای بالا تأثیر منفی بر طول عمر قطعات الکتریکی دارد: افزایش دمای کار به میزان 10 درجه سانتی‌گراد، عمر مفید را به نصف کاهش می‌دهد. الکترونیک کنترل، مبدل‌های فرکانس و سایر اجزای الکتریکی اغلب گرمای ذاتی زیادی تولید می‌کنند که خنک‌سازی با همرفت آزاد برای تجهیزات الکتریکی در مقیاس کابینت‌های کنترل جرثقیل، اتاق‌های برق جرثقیل، ظروف الکترونیکی جرثقیل و خانه‌های الکترونیکی کافی نیست. بنابراین واحدهای خنک‌کننده برای مدیریت حرارت با توجه به الزامات ضروری هستند.

رطوبت‌زدایی هوا از خوردگی الکترونیک کنترل جرثقیل جلوگیری می‌کند؛ از سوی دیگر اگر یک کانتینر الکترونیکی جرثقیل برای مدت طولانی در یک محیط بسیار سرد ازکارافتاده باشد و درنتیجه با گرم شدن خود اجزای الکتریکی گرم نشود، عملکرد تک‌تک اجزا می‌تواند مختل شود. در دماهای بسیار پایین، باتری‌ها، کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی (PLC) یا سیستم‌های منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)، ممکن است آسیب ببینند.

تهویه مطبوع جرثقیل نه‌تنها از هوای خیلی گرم یا خیلی سرد محیط جلوگیری می‌کند، بلکه از رطوبت بسیار زیاد نیز جلوگیری می‌کند که باعث خوردگی قطعات الکترونیکی جرثقیل می‌شود. بنابراین تهویه مطبوع مؤثر کابین جرثقیل و همچنین ظروف الکترونیکی جرثقیل و سایر اتاق‌های عمل جرثقیل برای کارکنان و همچنین برای تجهیزات الکتریکی و کنترل الکترونیکی نصب‌شده منطقی است. پرسنل شرایط کاری بهتری خواهند داشت، درحالی‌که تهویه مطبوع جرثقیل نیز به رعایت مقررات محل کار کمک می‌کند.

جدا از کابین جرثقیل، برخی از بخش‌های جرثقیل نیز نیاز به استفاده از سیستم تهویه مطبوع دارند؛ به‌خصوص اگر جرثقیل در شرایط کاری خاص و ويژه در حال کار کردن باشند.

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.


جرثقیل مکاترونیک آریا

جرثقیل مکاترونیک آریا
بهترین ارائه دهنده خدمات جرثقیل
نصب جرثقیل
جوشکاری جرثقیل
قطعات جرثقیل

آخرین مطالب

کلیه حقوق و مزایای این وب‌سایت متعلق به مجموعه جرثقیل مکاترونیک آریا می‌باشد.