خطرات جرثقیل دروازه ای

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جرثقیل های دروازه ای و جرثقیل های نیم دروازه ای نسبت به جرثقیل های سقفی خطرات بیشتری دارند. به دلیل قابلیت حرکت کردن این جرثقیل‌ها، بایستی هنگام کار با آن‌ها مراقبت بیشتری داشته باشید. جرثقیل وزن زیادی دارد و در هنگام حرکت بسیار خطرناک است. موقع کار کردن با جرثقیل‌های دروازه‌ای باید حواستان باشد که اگر جرثقیل با شخصی یا جایی برخورد کند می‌تواند خسارت‌های زیادی به بار بیاورد. برخورد افراد با جرثقیل نیز ممکن است باعث بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری شود. در میان همکاران جرثقیل کار مواردی بوده که با برخورد با جرثقیل موجب نقص عضو و حتی مرگ شده است. اما درصورتی‌که از جرثقیل‌های سقفی استفاده کنید امکان بروز حوادث این‌چنینی وجود نخواهد داشت.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از جرثقیل دروازه‌ای و نیم دروازه‌ای

کارفرما باید چرخ‌های جرثقیل‌های دروازه‌ای را با کاور آهن بپوشاند تا چیزی زیر چرخ‌ها نرود.

جرثقیل به آژیر خطر مجهز شود تا هنگام حرکت جرثقیل آژیر پخش شود و باعث هوشیاری افراد شود.

قبل از استفاده از جرثقیل اپراتور بازدید کلی از جرثقیل نماید و از صحت و درستی کارکرد جرثقیل مطمئن شود.

هنگام حرکت جرثقیل حتماً با سرعت مطمئن حرکت کند.

در حین بلند کردن و جابه‌جایی بار هرگز نباید زیر بار جرثقیل بایستید. جدا از اینکه بار قابل‌حمل ممکن است به زمین بیافتد، به دلیل تکان‌هایی که بار هنگام حمل جرثقیل می‌خورد ممکن است اشیایی از بار جرثقیل بر روی زمین بیافتد. ازاین‌رو هر چه قدر به جرثقیل خود اطمینان داشته باشید بازهم نباید در هنگام جابه‌جایی بار زیر باری که توسط جرثقیل بلند و حمل می‌شود بایستید.

جرثقیل‌های دروازه‌ای دارای دو ستون نگهدارنده هستند. این ستون‌ها که همان دروازه‌های جرثقیل هستند در فضای باز نصب می‌شود. برای اینکه این ستون‌ها در شب نیز قابل‌دیدن باشند باید علائم هشدار یا لامپ‌هایی در کنار این ستون‌ها نصب شود تا باعث برخورد وسایل نقلیه و ماشین‌ها در شب نشود.

استفاده از ریموت در جرثقیل:

استفاده از ریموت در جرثقیل کنترل جرثقیل را راحت‌تر کرده و خطرات آن را کاهش می‌دهد. مشتریان در صورت نیاز می‌توانند تقاضای اتصال ریموت به جرثقیل دهند. بهترین برند ریموت جرثقیل برند"ساگا" است. در مکان‌هایی که وسایل زیر جرثقیل زیاد است یا بار خطرناک است مثل کوره‌های داغ و یا بار اسیدی و همچنین در مکان‌هایی که با مواد مذاب کار می‌کنند یا محیط جرثقیل آلوده است نیاز هست که اپراتور در داخل اتاق کار کنترل  کند و از طریق ریموت جرثقیل را کنترل و هدایت نماید.

اتاق کنترل مکان امنی است که برای کاربر و اپراتور جرثقیل تعبیه می‌شود تا از داخل آن کار مدیریت جرثقیل را انجام دهد. معمولاً در مکان‌هایی که امکان خطر بالایی دارد از این اتاق‌ها استفاده می‌شود.


جرثقیل مکاترونیک آریا

جرثقیل مکاترونیک آریا
بهترین ارائه دهنده خدمات جرثقیل
نصب جرثقیل
جوشکاری جرثقیل
قطعات جرثقیل

آخرین مطالب

کلیه حقوق و مزایای این وب‌سایت متعلق به مجموعه جرثقیل مکاترونیک آریا می‌باشد.