عوامل موثر در فرسودگی جرثقیل

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

همان‌طور که می‌دانیم اکثر جرثقیل های دروازه ای و نیم دروازه ای در فضای باز و بدون سقف و جرثقیل‌های سقفی در فضای داخل سالن نصب می‌شوند. جرثقیل‌هایی که در فضای باز و بدون سقف قرار دارند بیشتر از جرثقیل‌هایی که در سالن‌های سرپوشیده قرار دارند در معرض استهلاک هستند. عواملی نظیر بارش برف و باران، نور خورشید و ... به‌صورت مستقیم بر جرثقیل‌های که در فضای بیرونی نصب می‌شوند تأثیر می‌گذارند. این عوامل به‌مرور باعث فرسودگی جرثقیل می‌شود.

می‌دانیم برای جلوگیری از زنگ زدن آهن معمولاً آهن رنگ می‌شود. اما در جرثقیل‌ها در اکثر موارد قبل از رنگ زدن از روش سندبلاست استفاده می‌کنند. در این روش توسط دستگاهی ماسه‌ها به‌صورت پرتابی و به‌شدت به آهن پاشیده می‌شود. پس‌ازاین عمل بر روی آهن ضدزنگ می‌زنند و پس‌ازآن بدنه جرثقیل رنگ‌کاری می‌شود. انجام این مراحل سبب می‌شود که بدنه جرثقیل در برابر زنگ‌زدگی بسیار مقاوم باشد و خیلی دیر زنگ بزند.

استفاده از فولاد در ساخت بدنه جرثقیل به‌شدت توصیه می‌شود. فرسودگی فولاد نسبت به آهن بسیار کمتر است و جرثقیل‌هایی که با فولاد ساخته می‌شوند غالباً بیش از صدسال عمر می‌کنند.

برای دستگاه‌های برق نظیر موتوربرق، کالسکه و یا محلی که تابلو برق در آنجا قرار می‌گیرد می‌توان محیط سایبانی  با رعایت اصول ایمنی ایجاد کرد. و  به‌وسیله آهن‌کشی مناسب و ساختن شیروانی بر رویان هم از برخورد نور مستقیم آفتاب و هم از بارش برف و باران بر روی  این دستگاه‌ها جلوگیری کرد.

 

 

مطالب و مقالات در مورد انواع جرثقیل

نصب جرثقیل در تهران

تعمیر جرثقیل

ساخت جرثقیل

نصب جرثقیل سقفی

گارانتی جرثقیل

خدمات پس از فروش جرثقیل

تجهیزات مورد نیاز در نصب جرثقیل

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل در تهران

ریموت جرثقیل

فروش جرثقیل

 


جرثقیل مکاترونیک آریا

جرثقیل مکاترونیک آریا
بهترین ارائه دهنده خدمات جرثقیل
نصب جرثقیل
جوشکاری جرثقیل
قطعات جرثقیل

آخرین مطالب

کلیه حقوق و مزایای این وب‌سایت متعلق به مجموعه جرثقیل مکاترونیک آریا می‌باشد.