عوامل موثر در انتخاب قطعات جرثقیل

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جدا از اندازه و ظرفیت جرثقیل موردنیاز، عوامل مختلفی وجود هستند که بر نحوه انتخاب قطعات جرثقیل تأثیرگذار می‌باشند. عوامل آب و هوایی یکی از این عوامل می‌باشد. برای مثال شرایط آب و هوایی در مناطق سردسیر روسیه با شرایط آب و هوایی کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار متفاوت است. ازاین‌رو جرثقیل‌های مورد استفاده در این مناطق نیز قطعا متفاوت خواهند بود. در زیر برخی از علل و عوامل مهم در نحوه  انتخاب قطعات مهم جرثقیل را ذکر می‌کنیم.

crane photo1400 01 21 2

میزان ارتفاع از سطح دریا: هر چه جرثقیل مورد استفاده در سطح بالاتری از دریا باشد به دلیل رقیق شدن هوا موتورهای جرثقیل سریعتر داغ می‌شوند. در این شرایط باید از موتورها با توان کمتری استفاده شود و یا از فن‌های خارجی برای خنک کردن موتور جرثقیل استفاده شود.

دمای محیط: دمای محیط تاثیر مستقیم بر دمای جرثقیل دارد و بالطبع دمای غیر طبیعی برای جرثقیل باعث کاهش کارایی آن می‌شود. برای مثال جرثقیل‌هایی که در صنایع ذوب‌آهن استفاده می‌شوند به دلیل اینکه در معرض گرمای بسیاری زیادی قرار دارند باید خصوصیات ويژه ای داشته باشند و در برابر گرما مقاوم باشند.

سرعت باد: سرعت باد معمولا بر جرثقیل‌های بیرونی نظیر جرثقیل‌های دروازه‌ای و نیم دروازه‌ای تأثیرگذار است. سرعت‌بالای باد باعث کندی کارکرد جرثقیل می‌شود و می‌تواند حتی خطرساز نیز باشد.

عوامل خوردگی و رطوبت: خوردگی از عواملی هست که می‌تواند باعث کاهش عمر جرثقیل شود. جرثقیل‌های ساخته‌شده از فولاد در مقابل خوردگی بسیار مقاوم هستند.

وجود مواد قابل اشتعال: مواد قابل اشتعال می‌تواند منجر به ایجاد آتش‌سوزی در محیط جرثقیل شود.

 


جرثقیل مکاترونیک آریا

جرثقیل مکاترونیک آریا
بهترین ارائه دهنده خدمات جرثقیل
نصب جرثقیل
جوشکاری جرثقیل
قطعات جرثقیل

آخرین مطالب

کلیه حقوق و مزایای این وب‌سایت متعلق به مجموعه جرثقیل مکاترونیک آریا می‌باشد.